Regulament Liga de Bowling – amatori

Regulament pe scurt

  1. Fiecare echipă înscrisă va juca săptămânal împotriva altei echipe conform programului afișat
  2. Liga este formată din 8 echipe. Fiecare echipă va avea de disputat 7 meciuri.
  3. Echipele sunt formate din 3 jucători + nelimitat rezerve. Rezervele pot intra numai între jocuri. Titularii înlocuiți pot reintra în același meci, tot numai între jocuri.
  4. Într-un meci, fiecare jucător va juca 4 partide (4 partide x 3 jucători = 12 partide/echipă)
  5. În meciul direct, după fiecare joc din cele 4, echipa cu punctajul cel mai mare câștigă 1 punct. Având în vedere că într-un meci se joaca 4 jocuri/echipă, totalul poate fi: 4-0, 3-1 sau 2-2. La sfârșitul meciului, echipa cu totalul general mai mare va mai câștiga 1 punct. Totalul punctelor/meci = 5.
  6. Clasamentul se va stabili în funcție de punctele obținute din meciurile directe, conform regulii de mai sus.
  7. În clasamentul general, în cazul egalității la puncte, se va lua în considerare media echipelor. Echipa cu media mai mare va fi înaintea echipei cu medie mai mică.
  8. În finală, la sfârșitul calificărilor (7 etape), vor intra primele 4 echipe. Echipa clasată pe locul 1 va primi 4 puncte, locul 2 – 3 puncte, locul 3 – 2 puncte, locul 4 – 1 punct. Aceste puncte se vor aduna cu cele obținute în finală, astfel rezultând un clasament final.
  9. Finala se va disputa într-o singură zi după formula Round-Robin (fiecare-cu-fiecare).
  10. Victoria 3 puncte, egalul 2 puncte, înfrângerea 1 punct.
  11. Câștigătoarea Ligii Viper Club va reprezenta orașul Iași în Finala Națională a Ligilor de Bowling Amator. Toate cheltuielile vor fi suportate de Liga Națională

Regulament detaliat

A. Cheltuieli și taxa de înscriere

  1. Participarea se face pe proprie răspundere, cheltuileile și riscurile fiind asumate de participanți, respectiv de părinții sau tutorii lor legali (pentru minori).
  2. Taxa de înscriere/editie este stabilită și încasată de Organizatorul local, la începutul Ediției
  3. Totalul sumelor strânse este folosit exclusiv la sfârșitul sezonului, pentru acordarea de premii, cupe, diplome și organizarea decernării premiilor.
  4. La sfârșitul fiecărui meci, echipele achită pistele la recepție conform tarifului de pe cardul cu care s-a deschis pista.
  5. Achitarea pistelor se poate face la recepție

B. Sistemul de joc – tur

  1. În echipe vor juca câte 3 jucători/4 jocuri/meci = 12 jocuri/echipă
  2. Echipe de câte 3 + nelimitat rezerve (rezervele se pot înscrie numai înainte de ultimele 2 etape)
  3. Ora de începere a meciurilor este stabilită și anunțată de Organizator înainte de fiecare etapă. Înainte de fiecare meci, echipele beneficiază de 10 minute de antrenament.
  4. Se joacă în echipe de câte trei (Trio), una împotriva alteia, fiecare echipă pe pista ei. Echipele adverse vor juca pe aceeași pereche de piste.
  5. Căpitanii țin împreună o foaie de scor, pe care o semnează și o predau Organizatorului la sfârșitul fiecărui meci.
  6. Se contabilizează scorurile individuale, punctele și mediile Trioului pentru alcătuirea clasamentelor.
  7. Rezervele pot intra numai între jocuri, fiind posibile 3 schimbări/meci. Jucatorii schimbați într-un meci pot reintra în acealași meci numai între jocuri.
  8. Perechile de piste pentru toate meciurile vor fi anunțate de organizator la începutul Ligii.
  9. Înainte de fiecare meci, echipele beneficiază de 10 minute pentru încălzire.
  10. Se joacă individual și pe echipă (scorurile fiecărui component al echipei se adună cu ale celorlalți).
  11. Scorul este format din numărul de popice doborâte plus handicapul individual al fiecărui jucator (vezi sistem de handicapuri), care se adună la fiecare joc.
  12. În fiecare ligă, pentru fiecare grupă, în ziua antrenamentelor oficiale, se vor trage la sorți grupele din care vor face parte.

C. Sistem de punctaj în meciuri directe

  1. În meciul direct, după fiecare joc din cele 4, echipa cu punctajul cel mai mare câștigă 1 punct (totalul poate fi: 4-0, 3-1 sau 2-2)
  2. Echipa cu punctajul cel mai mare la sfârșitul meciului mai câștigă 1 punct.
  3. Totalul punctelor/meci = 5

D. În caz de egalitate – Etape

  1. În meciurile directe după fiecare joc, dacă este egalitate, echipele își desemnează câte un jucător, care aruncă o bilă de departajare. Cel care doboară mai multe popice dintr-o lovitură (fiecare pe pista pe care a terminat meciul respectiv) aduce punctul echipei proprii.
  2. În caz de egalitate la lovitura de departajare, lovitura anterioară se șterge și fiecare jucător desemnat arunca încă o bila, până când unul dintre ei câștigă.
  3. Eventualele dispute se rezolvă între Căpitani. Dacă nu ajung la o concluzie, decizia va fi luată de Organizator.

E. Handicapuri

  1. Fete sau copii până la 15 ani neîmpliniți – 8 popice handicap/joc.
  2. Junioarele cu vârsta până la 14 ani neîmpliniți – 16 popice handicap/joc
  3. Juniorii (jucători sub 19 ani neîmpliniți) – nu au handicap.

F. Clasament echipe (pentru fiecare ligă în parte)

  1. Va exista un singur clasament, “Clasamentul Punctelor” în care se iau în considerare punctele obținute de echipe în meciurile directe.
  2. În caz de egalitate la puncte în “Clasamentul Punctelor”, câștigă Echipa cu media cea mai mare la sfârșitul tuturor etapelor de calificare

G1. Sistem de calificare în finală (Liga 2 si Liga 3)

  1. În finală se vor califica primele 4 echipe în ordinea punctelor obținute după 7 etape.
  2. În caz de egalitate la puncte, echipa cu media mai mare va ocupa locul superior.
  3. Primele 4 echipe calificate în finală vor fi aranjate după numărul punctelor obținute în meciurile directe.
  4. Echipele vor primi puncte bonus în funcție de Clasamentul după 7 etape:
  5. Locul 1 – 4 puncte
  6. Locul 2 – 3 puncte
  7. Locul 3 – 2 puncte
  8. Locul 4 – 1 puncte

G2. Finala

  1. Finala de 4 se va desfășura în sistem Round-Robin (fiecare cu fiecare).
  2. Victoria = 3 puncte, Egalul = 2 puncte, Înfrângerea = 1 punct.
  3. Punctele obținute din Finala adunate cu punctele bonus după 7 etape vor definitiva Clasamentul Final.
  4. Echipa câștigătoare va reprezenta Viper Club și Orașul Buzău la Finala Ligii Naționale de la Cernavodă (22-23 Iunie).
  5. Toate cheltuielile acestei finale vor fi suportate de sponsorul oficial: Ion Grecu (patronul Companiei Elcomex)

H. Clasamentele individuale (pentru fiecare ligă în parte)

  1. Clasamentul Individual conține la un loc toți jucătorii aranjați descrescător de la media cea mai mare la media cea mai mică (handicapul este inclus în fiecare joc din clasament).
  2. După jucarea tuturor Etapelor se stabilește Clasamentul final Individual.
  3. Jucătorul cu cea mai mare medie (calculată cu 2 zecimale) câștigă. Acest jucător trebuie sa fi jucat minim jumătate +1 jocuri, altfel se ia în considerare următorul jucător din clasament care îndeplinește condiția.

I. Neprezentarea echipei sau jucătorilor la meciurile directe

  1. Fiecare Echipă are dreptul să amâne 1 meci/tur, de comun acord cu Căpitanul Echipei adverse.
  2. După consumarea acestor amânări, neprezentarea Echipei la un meci direct duce la pierderea meciului cu 0-5 și depunctarea ei cu 3 puncte. Această neprezentare nu va influența media Echipei sau a jucătorilor din Clasamentul Mediilor. Echipa prezentă la acel meci va juca cele 4 jocuri pe o singură pistă, nu în cross. În cazul în care Echipa refuză să joace cele 4 jocuri fără adversar, va fi depunctată cu 3 puncte, neavând cele 5 puncte alocate victoriei. Meciurile fără adversar vor fi jucate obligatoriu cu arbitru.
  3. Totalul punctelor realizate de Echipa prezentă la meci, va conta în Clasamentul Punctelor
  4. În cazul neprezentării unei echipe în ziua jocului, grupajul pe piste se va face de la dreapta la stânga, fără piste libere între cele aflate în concurs, prioritate având perechile complete (două echipe angrenate direct în etapa respectivă).
  5. Dacă la un meci direct echipa se prezintă incompletă, pentru jucătorii lipsă, se consideră scorul de 100 pct în fiecare joc în care a lipsit sau a întârziat. Acest scor nu contează în clasamentele individuale.
  6. Dacă un jucător nu este prezent pe pistă în momentul în care îi vine rândul să lanseze bila în frame-ul 1 jocul 1 poate alege între următoarele variante:
  7. Frame-urile la care a lipsit se punctează cu zero. În acest caz, jucătorul poate intra să continue jocul după aceste frame-uri.
  8. Jocul la care a întârziat se punctează cu 100 pct
  9. Înțelegerea cu căpitanul echipei adverse pentru activarea funcției “skip bowler” până când jucătorul lipsă reușește să intre pe pistă și să recupereze frame-urile până își ajunge din urmă colegii.
  10. Jocurile de 100 pct obținute în urma penalizării nu se contorizează în Clasamentul Individual.
  11. Rezerva poate intra numai între jocuri.
  12. Un jucător înlocuit într-un meci direct poate reintra în acel meci, dar numai între jocuri

J. În caz de neprezentare sau amânare

  1. La stabilirea unei date ulterioare se anunță organizatorul pentru a confirma prezența unui “oficial” la acel meci.
  2. Rejucarea meciului amânat se va face până înainte de ultimele 2 etape.
  3. În cazul în care nu se respectă această regulă, ambele Echipe vor avea punctaje de neprezentare (100 puncte/jucător)

K. Situații de joc speciale

  1. Jucătorii NU trebuie să pornească simultan pe piste alăturate,trebuie să aștepte până când jucătorul de lângă el execută lovitura, dacă acesta a intrat primul pe spațiul de lansare a bilei (prioritate de dreapta).
  2. Loviturile executate pe pista greșită sau în locul altui jucător nu se iau în considerare (rezultatul se șterge) și se efectuează lovitura în modul corect.
  3. Popicele doborâte de bila care ajunge în șanț sau care sunt atinse de către mașina de repoziționat popice (chiar dacă sunt în cădere vizibilă) nu sunt luate în calcul și se repun pe pistă (dacă este prima bilă). În această situație, dacă este nevoie, scorul se va corecta.
  4. Dacă mașina pune pe pistă, după efectuarea primei lovituri, alte popice decât cele care au rămas, se repoziționează popicele cum erau inițial. Dacă mașina afișează alt scor decât cel al loviturii efective scorul se va modifica.
  5. Depășirea liniei de fault pe pista pe care se execută lovitura sau pe altă pista, duce la marcarea loviturii cu zero puncte, indiferent dacă pista are senzor de fault sau nu.
  6. Sunt nerecomandate băutul, mâncatul și fumatul în aproprierea pistei. Trebuie evitată situația în care se aduc substanțe străine pe pistă, lipite de talpa pantofilor de bowling.
  7. Nu se joacă cu gardurile laterale pe pistă.
  8. Nu se lansează mai mult de o bila odată.
  9. Dacă bila lovește din vina jucătorului bariera de protecție a popicelor, se noteaza cu zero puncte.
  10. Dacă bariera de protecție coboară din motive tehnice, se reia lovitura.